OFICIÁLNÍ STRÁNKY KLUBU K293
MHD Karlovy Vary Sportovní akce Fotoalbum

Archiv zpráv

2008

2007

2006

2005

2004

2003

2002


ARCHIV ZPRÁV 2006

1.1.2006 - Zastávka „OC Kolonáda“ byla přejmenována podle obchodního centra, které změnilo svůj název už v průběhu minulého roku, na „OC Varyáda“.

3.1.2006 - Linka č. 6, která byla doposud obsluhována kombinovaně nízkopodlažními autobusy i klasickými Karosami řady 700 a 900, je od Nového roku obsluhována jen vozy nízkopodlažními. Přidala se tak k linkám č. 1, 2, 11, 13 a 20. Další nízkopodlažní vozy najdeme ještě na linkách č. 5, 10 a 12 (v kombinaci s klasickými Karosami) a linkách č. 3 a 15 (v kombinaci s klasickými i kloubovými Karosami).

8.1.2006 - Dopravní podnik dočasně zrušil účelovou linku „B“, která každou neděli vozila zdarma cestující od Tržnice ke Stadionu Závodu míru na tuhnickou burzu. Linka byla naposledy v provozu 18.12.2005.

21.1.2006 - Internetové stránky karlovarského Dopravního podniku včetně stránek s jízdními řády jsou opět nefunkční. Že by potřeboval Dopravní podnik zvednout prodejnost knižních jízdních řádů?

1.2.2006 - Dopravní podnik vyřadil Karosu B731 ev.č. 323. Autobus byl fyzicky zlikvidován. Naposledy jsme se s ním mohli svézt 18.1. na lince č. 4.

6.2.2006 - Od 1. února došlo k drobným úpravám v tarifu karlovarské MHD. Hlavní změnou je nahrazení jednodenní jízdenky jízdenkou 24-hodinovou. Zatímco jednodenní jízdenka platila od označení pouze do půlnoci téhož dne, platí jízdenka 24-hodinová od označení vždy 24 hodin - bez ohledu, ve kterou denní dobu byla označena. Ceny jízdenek zůstávají zachovány.

22.2.2006 - Dopravní podnik vyřadil Karosu B732 ev.č. 347. Autobus byl fyzicky zlikvidován. Tento autobus z roku 1987 byl zakoupen jako ojetý od DP Praha na konci roku 1996, když se 10 nových autobusů Ikarus 412 potýkalo se značnými technickými problémy a nebylo s čím jezdit. V karlovarské MHD pak vydržel dalších 9 let. Naposledy jsme se s ním mohli svézt 15.2. na lince č. 5.

21.3.2006 - Na základě připomínek starších občanů města dochází od 1.4. ke změně na lince č. 21. Linka, která měla být letos v provozu pouze 6 dnů v období od 28.10. do 2.11., bude jezdit každou neděli a svátek (tak jak tomu bylo do konce roku 2005), ale pouze od 1.3. do 30.11. a pouze jednosměrně v úseku Tržnice – Růžový Vrch – Krematorium – Pivovar – Tržnice. Na lince pojedou dva spoje ve 14.26 a 15.17 hodin od Tržnice.

2.4.2006 - Linka č. 21 dnes začala jezdit po nové trase. Úsekem od Krematoria k Pivovaru, kterým nyní projíždí, nejezdila v minulosti žádná pravidelná linka MHD.

7.6.2006 - Dopravní podnik vyřadil Karosu B732 ev.č. 333. Autobus byl fyzicky zlikvidován. V provozu jezdil naposledy 23.5. (na lince č. 10).

13.6.2006 - Během letošního 41. ročníku Mezinárodního filmového festivalu, který se koná od 30. června do 8. července, budou v provozu dvě festivalové linky F1 a F2. Zatímco linka F1 pojede stejně jako loni po trase Hotel Festival – Hotel Thermal – Divadelní náměstí, dojde u linky F2 ke změně trasy. Linka bude přesměrována od Hotelu Festival ke Stanovému městečku do Tuhnic, její trasa tedy bude Březová, kemp – Hotel Thermal – Stanové městečko. Na obou linkách bude interval 90 minut s přepravou zdarma.

19.6.2006 - Jediný zástupce autobusu značky Škoda 21Ab v karlovarské MHD ev.č. 362 byl prodán Technickému muzeu v Brně. Autobus má odjet do Brna po skončení oslav 675 let povýšení Ostrova na město, které se konají tuto sobotu a na kterých bude autobus vystaven. Do pátku je tak poslední možnost se s tímto autobusem svézt na lince karlovarské MHD (pokud ovšem bude ještě nasazen, protože slouží jako záložní).

25.6.2006 - Autobus Škoda 21Ab ev.č. 362 si dnes odvezli zástupci Technického muzea v Brně. Autobus byl naposledy v provozu v sobotu 24.6. na oslavách města Ostrova, kde jezdil krátce na historické lince č. 2. V karlovarské MHD jsme se s ním mohli naposledy svézt o dva dny dříve - ve čtvrtek 22.6. na lince č. 22. Tento autobus byl vůbec první vyrobenou Škodou 21Ab v roce 1995 a v prvních pěti letech jezdil po předváděcích akcích. V roce 2000 ho karlovarský Dopravní podnik od Škody Ostrov odkoupil.

10.8.2006 - Do konce tohoto roku dojde v jízdních řádech MHD už jen ke dvěma drobným změnám. Od 1.9. bude v pracovní dny přesměrován spoj linky č. 10 ve 12.29 hodin z Lidické - nepojede ke Krajskému úřadu, ale do Doubí, odkud se bude vracet zpět ve 13.05 hodin. Druhou změnou bude zavedení dvou školních spojů po trase Tržnice – Lanovka Imperial v 7.18 a 7.38 hodin. Změna bude realizována po přestěhování základní školy Jana Palacha do základní školy v Libušině ulici. Přesný termín zatím není znám.

8.9.2006 - Dopravní podnik dnes zavedl na žádost obce Jenišov nový školní spoj po trase Jenišov, rozcestí (odj. 7.27) – Hory, restaurace (7.30) – Moser (7.39) – Dvory (7.40).

14.9.2006 - Dopravní podnik zapůjčil minulý pátek k řešení dopravní krize v Ústeckém kraji Dopravnímu podniku měst Mostu a Litvínova městskou Karosu B732 ev.č. 299. Autobus by se sice měl ještě vrátit, ale nelze ani vyloučit variantu, že ho jeho nový nájemce bude chtít odkoupit a už ho v Karlových Varech nikdy neuvidíme.

19.9.2006 - Karosa B732 ev.č. 299, která byla zapůjčena do Mostu, je již zpátky v karlovarských garážích. Mostecký dopravní podnik totiž neprojevil zájem o její odkoupení.

2.10.2006 - Dopravní podnik dnes zavedl nové školní spoje po trase Tržnice - Libušina - Lanovka Imperial. Spoje odjíždějí od Tržnice v 7.32 a 7.38 hodin. Zároveň byl v pracovní dny změněn spoj na lince č. 1, který jezdil v 7.34 hodin od Krajského úřadu. Spoj jede nově až ze Dvorů, a to v 7.40 hodin.

28.10.2006 - Příští víkend nás čeká jedna z největších výluk za posledních několik let. Od soboty 4.11. do pondělního poledne bude uzavřen železniční přejezd na Západní ulici. Kvůli tomu změní své trasy linky č. 2, 6, 9, 10 a 52 a zároveň budou zavedeny výlukové linky č. 32 a 36.

6.11.2006 - Výluka na Západní ulici skončila dnes kolem půl druhé odpoledne.

15.11.2006 - Dopravní podnik dnes odprodal svůj poslední kloubový Ikarus 280 ev.č. 311. Ten byl již delší dobu provozován na linkách meziměstské dopravy, v poslední den svého provozu (9.11.) jsme se s ním ale mohli svézt i na školním spoji linky č. 17 v 7.50 hodin od Tržnice do Dalovic. Ikarusy 280 byly v karlovarské MHD provozovány celých 25 let a na linkách MHD se jich za tu dobu celkem vystřídalo 28.

21.11.2006 - V úterý 28. listopadu bude otevřena polovina západní části průtahu městem. Pro provoz MHD bude mít ale podstatně větší vliv až zrušení železničního přejezdu u Kauflandu o jeden den později - ve středu 29.11. v 8.00 hodin. Po jeho uzavření dojde trvale ke změnám tras linek č. 3, 9, 11, 13, 15 a 51. Zastávka Okružní se přesune na novou komunikaci spojující Počernickou a Okružní ulici a nově v ní budou kromě stávajících linek č. 11 a 13 zastavovat i linky č. 3, 15 a 51 (místo zastávky Borová). Zastávka Borová bude nově obsluhována pouze linkou č. 9.

29.11.2006 - Dnes byla navždy uzavřena komunikace přes železniční přejezd nad Rozcestím u Koníčka a veškerá doprava včetně linek MHD byla převedena na novou komunikaci, která trať podjíždí. K tomuto dopravnímu opatření došlo v rámci zprovoznění další části průtahu městem.

4.12.2006 - Před otevřením nové komunikace od Rozcestí u Koníčka do Staré Role jsme se mohli dočíst v mnohých novinách, že se doprava autobusy MHD v tomto úseku zrychlí. Necelý týden po otevření komunikace se však ukazuje pravý opak. Trasa je totiž delší a autobusy přes veškerou snahu nestíhají dodržovat stávající jízdní řády. Od 1. ledna proto dojde k prodloužení jízdních dob na linkách č. 3, 13, 15 a 51.

6.12.2006 - Od 1. ledna 2007 nás čekají v karlovarské MHD změny. Jelikož zdejší Magistrát už několikátý rok po sobě snižuje Dopravnímu podniku dotace, čeká nás opět několik nepříjemných škrtů. Tím největším je zrušení linky č. 11. V souvislosti s tímto opatřením však bude posílena linka č. 13 a všechny spoje linky č. 2 pojedou až na Divadelní náměstí. K další změně v linkovém vedení dojde u linky č. 9, která již nebude jezdit v úseku Hory - Tržnice. Spojení do Hor bude nově řešeno prodloužením linky č. 22 od Tesca. Novinkou bude opětovné zavedení linky č. 7 do Březové. Tato linka jezdila do roku 1995, poté ji začal provozovat soukromý dopravce. Změny doprovodí tak jako každý rok vydání knížky jízdních řádů.

11.12.2006 - Dopravní podnik obdržel dva nízkopodlažní Citelisy z letošní dodávky čtyř těchto vozů. Jedná se o první autobusy této značky, které již splňují přísné exhalační normy Euro 5. První z nich (ev.č. 393) vyjel poprvé v pátek 8.12. na linku č. 10, druhý (ev.č. 392) vyjel dnes na linku č. 2.

19.12.2006 - Dnes vyjely do provozu zbylé dva Citelisy ev. č. 390 a 391 - oba na linku č. 11.