znak OFICIÁLNÍ STRÁNKY KLUBU K293
MHD Karlovy Vary Sportovní akce Fotoalbum

DNES VSTOUPIL V PLATNOST NOVÝ JÍZDNÍ ŘÁD MHD

Dnešním dnem došlo v karlovarské MHD k několika změnám v linkovém vedení i v nasazování různých typů autobusů na linky MHD. Asi největší změnou bylo zavedení nové linky č. 19 po trase Tržnice – Otovice náhradou za dosavadní linku č. 5.

Linka č. 19 se tak po téměř 10 letech znovu vrátila do Otovic. Sem totiž jezdila už v letech 1987 – 1999 (s výjimkou druhé poloviny roku 1994, kdy byla MHD do Otovic dočasně zrušena). Při velké optimalizaci linkového vedení v roce 1999, která byla vyvolána plánovanou výstavbou pasáže Ohře u karlovarské tržnice, byla do Otovic prodloužena linka č. 5 a linka č. 19 tak na necelých 10 let zanikla, aby se nyní v téměř stejné trase vrátila zpět.

Posledním autobusem linky č. 5, se kterým jsme se mohli svézt do Otovic, byl dne 31.12.2008 Citybus ev.č. 366 s odjezdem v 19.08 hodin od Tržnice. Tento autobus se naposledy jako linka č. 5 stejným směrem vydal ještě jednou ve 20.28 hodin, tento spoj už ale nejel do Otovic, jeho cílovou zastávkou byla Dubová. Prvním spojem nově zavedené linky č. 19 dne 1.1.2009 jsme se mohli svézt v 11.55 hodin od Tržnice. Byl na něj vypraven Ikarus 412 ev.č. 343.

Další změnou v linkovém vedení od 1.1.2009 bylo zkrácení linky č. 12 o úsek Tržnice – Dolní nádraží. Náhradou za tuto linku byla na Dolní nádraží přesměrována výše zmíněná linka č. 5. Její nová trasa je tedy Bohatice – Tržnice – Dolní nádraží. Poslední spoj na lince č. 12 odjížděl dne 31.12.2008 z Dolního nádraží ve 20.00 hodin a vidět jsme na něm mohli Ikarus 412 ev.č. 345. Stejný typ autobusu, tentokrát ev.č. 344, měl následující den naopak tu možnost být prvním na Dolním nádraží jako linka č. 5. Poprvé sem zavítal v 11.57 hodin.

Kromě dalších drobných kosmetických úprav v jízdních řádech došlo také nově k vyznačení obsluhy nízkopodlažním vozem u vybraných spojů na linkách č. 9, 12, 13, 14 a 19. Tyto linky se tak přidaly k linkám č. 3, 5, 10 a 15, kde již obsluha nízkopodlažním vozem u vybraných spojů byla vyznačena dříve. Garantované nasazení nízkopodlažních vozů na všech spojích linek č. 1, 2, 6 a 20 zůstalo zachováno.

Dne 31.12.2008 také skončil provoz kloubových autobusů na lince č. 22. Od 1. ledna se tak na této lince potkáme už jen s krátkými autobusy. Poslední kloubový autobus na lince č. 22 odjížděl na Silvestra 2008 od Tesca v 18.49 hodin a tento spoj jela Karosa B961 ev.č. 375.

Zveřejněno 1.1.2009 20:30Článek zobrazen 2319xPočet příspěvků v diskuzi: 0
Diskuze k článku:
K tomuto článku ještě nebyl vložen žádný příspěvek
Vložit nový příspěvek
Jméno: Email:
Příspěvek:
Opište kontrolní znaky:

Zpět na přehled zpráv