V posledních dnech klesají venkovní teploty hodně pod bod mrazu a to nedělá dobře Ikarusům 412. Dispečeři Dopravního podniku vyměňují jeden zamrzlý Ikarus za druhým, nasazují za ně Citybusy a Citelisy a když už není kde brát, vyjíždějí i Karosy. V průměru je provozuschopných jen 6 z 12 „čtyřistadvanáctek“.
Nedá se tak vůbec spolehnout na garanci nízkopodlažního vozu v jízdních řádech. Například dnes jsme se mohli na lince č. 14 setkat s Karosou B731 ev.č. 322, která jezdila v časech vyznačených symbolem nízkopodlažního vozu. Další Karosa (B931) ev.č. 363 jezdila na lince č. 6, na které mají být podle jízdního řádu nízkopodlažní všechny vozy.
Ikarusy 412 byly do karlovarské MHD dodány na přelomu let 1996 a 1997. Od počátku s nimi byly velké technické problémy. Nejdříve se několik měsíců odstraňovaly nedostatky bránící jejich homologaci v ČR, krátce po jejich uvedení do provozu se jeden po druhém vracely do Maďarska na výměnu přední nápravy, v následném provozu byly extrémně poruchové a velkým problémem bylo i váznoucí zásobování náhradními díly, kvůli kterému byly mnohé Ikarusy 412 odstaveny třeba i několik měsíců. Nyní po více jak dvanácti letech provozu se pomalu rozpadají a vážně hrozí nedostatek autobusů.
Není tak vyloučeno, že se ještě dočkáme znovuzprovoznění Karosy B732 ev.č. 300, která již byla odstavena v garážích k plotu a původně se s jejím dalším provozem již nepočítalo.
|