Letošní 1. leden neznamenal pro jízdní řády karlovarské MHD žádné větší změny. Tou jedinou bylo prodloužení několika spojů linky č. 8 až na Kolovou. Celkem se jedná o 1 spoj v pracovní dny od pondělí do čtvrtka, 2 v pátek, 5 v sobotu a 4 v neděli. V této souvislosti došlo na lince o víkendech k úpravě intervalu z 60 na 90 minut a dále byl v pracovní dny zrušen školní spoj ve 13:01 hodin od Tržnice na Motýlek.
Mohlo by se zdát, že tím jsou letošní změny ukončené, ale tomu tak rozhodně není. Magistrátu města, který v loňském roce zavedl populistické jízdné zadarma pro děti, studenty a seniory, které bylo potřeba zadotovat několika milióny korun z městské poklady, nyní schází peníze. A tak přichází na řadu radikální škrty. Od 1. března letošního roku je plánované omezení na téměř všech linkách MHD. Výchozí (a tedy ten nejčastější) interval má být 24 minut ve špičce a 40 minut v sedle. Bude se týkat linek č. 1, 2, 3, 6, 12, 13 a 15. I na dalších linkách pak dojde k citelnému prodloužení intervalů.
Máme-li se podívat na plánované změny objektivně, pak nelze než zkonstatovat, že Magistrát města se rozhodl zlikvidovat městskou hromadnou dopravu v Karlových Varech. Je zřejmé, že prodloužení intervalů (na některých linkách i téměř na dvojnásobek), bude znamenat zásadní zhoršení kvality poskytovaných služeb (např. přeplněné autobusy) a dojde k odlivu cestujících do individuální automobilové dopravy. Je nasnadě, že se bude z větší části jednat o platící cestující, což povede ke snížení tržeb a následně nutných dalších škrtů nebo navýšení dotace, což by paradoxně mohlo dojít až do stavu, že za stejné peníze jako dnes, bude jezdit podstatně méně spojů.
|